Thursday, November 3, 2011

Apa perbezaan SAHABAT dan KAWAN??

Salam semua...hari ni daus nak cerita pasal benda yang paling penting dalam hidup kita...

SAHABAT dan KAWAN...Maksudnya memang sama kan…tp pengertian nya lain2…dalam banyak2 kawan2 kita berapa orang ja yang boleh jadi sahabat…cuba tanya diri kita berapa ramai sahabat yang kita ada dalam hidup kita…solan tu daus tuju kat diri daus…jawapan nya aku pun xpasti maybe sorang atau dua…susah sebenarnya nak cari sahabat…yang sanggup susah senang sama2…yang banyak senang sama2..susah sorang2 la…

Tak payah cakap orang la..kita tanya diri kita sendiri…kita ni sahabat ka kepada orang lain…asyik nak tuding jari kt orang lain ja kan…cuba tnya diri kita pulak…pernah x kita hargai kawan kita..pernah xkita ada time dia susah,sedih,marah or kecewa…bila kta ada mslh kita cari dia…kita kongsi ngan dia..tp kdg2 hati dia pun kita xjaga kan…ada kita pernah fikir semua tu…kawan kita pun manusia biasa ada perasaan ada hati…xkan kita saja yg penah sedih,marah n kecewa kan…

So kalau nak cari sahabat…kita kena jadi sahabat utk orang lain dulu…

4 comments:

elinsimpson said...

Jom terjah sini..banyak hadiah menarik yang disediakan : contest bergambar bertemakan biru or pink

INaseha said...

yeke? haha

Ain Dzaya said...

yup! betul tu!

Apa sebenarnya hukum pakai contact lens?!

ZATI LALOLA said...

aslmualaikum,, hurm btol tu,,susah nk cari sahabat diantara kawan2,,tapi kdang2 kita pun ada silap jugak,,
ok ny first time terjah blog ny,,done follow! jom follow blog zati
http://lotoflaugh-zati.blogspot.comti..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...