Friday, April 15, 2011

Hidup Bermadu Itu Indah....

Salam Pembaca Semua....
gambar hanya hiasan

Amboi2 laju je tekan kan bila tengok tajuk tu kan...
Tambah2 yang sudah bersuami dan bakal berkahwin tu...
baru jer jap tadi daus dengar pakcik2 kt kedai makan ni...
Baik punya dok sembang...
Tup2...timbul pulak kahwin 2 @ bermadu...huhu

Amboi2 pakcik ni...haha
Ada lagi ka niat nak kawin 2,3....
Xsalah sebenarnya hidup berpoligami ni...
Tapi kita kena la tengok dulu kemampuan...
Mampukah nak bagi nafkah zahir dan batin...
Jangan fikir seronok je kan...
Besar tanggungjawab seorang insan yang bergelar SUAMI ni...

Yela kadang2 ada insan yang telah ditakdirkan berkahwin 2...
Semua tu qada dan qadar kan...
Andai dah beristeri dua tu...
Jalankan kewajipan yang telah dipertanggungjawabkan kepada kamu...
Berlaku adil kepada setiap isteri kamu dan anak2 kamu ok...
Jangan sebelum kahwin janji bukan main...
Lepas kahwin jer...tettttt
Malas daus nak sebut...

Kepada yang tengah fikir or berangan nak kahwin 2 tu...
Fikir masak2 dulu...
Jangan nak fikir seronok ja...
Besar tanggungjawab tu...
Kot xtertanggung nanti...
SUSAH PULAK KAN...

So kalau nak bermadu...pastikan INDAH ok...



7 comments:

fRaMe+LenSeS said...

madu tu manis.. :D tapi kalau tak pandai jaga..siap la.. ahahahahah ..:P

Muslimah Optimis said...

hahaha.. no komen... akak belum bersedia nak kawen pon..so malas la nak pikio..hihi

nora amila ghazali said...

hurmmm setuju,.. lallal

Cik Kamoo said...

minum madu tu manis...bermadu tu tak tahulah manis ke idak!!

Ada yang rasa bermadu tu manis...dan ada yg sebaliknya. ...

Izamir Ridzwan said...

syok2

nelly said...

Besar tulisan INDAH kau tulis .hehehe

Tun Aqilah said...

hahaha
susah kot nak b'laku adil.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...